Veel gestelde vragen
In onderstaande veel gestelde vragen proberen wij zo goed mogelijk antwoord te geven op vragen die wij frequent krijgen. Vindt u hieronder geen antwoord op uw vraag? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
IS HET ZWEMBAD OPEN?
Ja, het zwembad is geopend. Reserveren raden wij aan via www.zwembadweert.nl/reserveren/
Mensen met een reservering hebben altijd plek!
IS RESERVEREN VERPLICHT?
Ja, wij adviseren u dringend om online te reserveren.
Mensen met een reservering hebben altijd plek en vol = vol!
IS DE BEACHCLUB OPEN?
Ja, de beachclub is geopend.
KAN IK MET CONTANT GELD BETALEN BIJ JULLIE?
Vanaf 01-01-2023 gaat Zwembad en Waterskibaan De IJzeren Man cashless werken, d.w.z. dat u alleen met pin kunt betalen.
Bij de Beach Club kunt u nog wel met contant geld betalen.
ZIJN JULLIE NIET VERPLICHT OM CONTANT GELD TE ACCEPTEREN?
Contant geld is een wettig betaalmiddel. Volgens de wet zijn bedrijven echter niet verplicht om contant geld te accepteren. Een bedrijf mag zelf bepalen welke betaalmiddelen zij accepteren. Wel moet er duidelijk aangegeven worden welk betaalmiddel wel of niet wordt geaccepteerd. Dit kan bijvoorbeeld d.m.v. een raamsticker of een bordje bij de kassa.
IS DE WATERSKIBAAN OPEN?
Ja, de waterskibaan is geopend. Reserveer je plek online!
IS HET DRAGEN VAN EEN MONDKAPJE VERPLICHT?
Nee, het dragen van een mondkapje is niet meer verplicht in onze accommodatie.
WELKE BADEN ZIJN WANNEER GEOPEND TIJDENS RECREATIEF ZWEMMEN?
Recreatief zwemmen vindt plaats in ons Golfslagbad en, indien geopend, in ons buitenbad.
Overige baden zijn in principe niet beschikbaar voor recreatief zwemmen. Incidenteel is het mogelijk dat het 25 meter bad en/of het instructiebad geopend zijn tijdens het recreatief zwemmen. Dit is echter niet van tevoren aan te geven.
ZIJN ER KLUISJES IN DE GARDEROBE?
Er zijn voldoende kluisjes aanwezig in de garderobe, er is een munt van 20 cent nodig om het kluisje te sluiten.
REEDS TOEGANGSKAARTJE GEKOCHT/GERSERVEERD
Geboekte tickets kunnen eventueel worden verplaatst naar een andere datum. Dit kan uiterlijk op de gereserveerde datum tot 12.00 uur. Achteraf worden geen tickets meer verplaatst. Er is geen restitutie mogelijk.
KAN IK TUSSENDOOR HET ZWEMBAD IN- EN UITLOPEN OM BIJVOORBEELD NAAR EEN WINKEL/AUTO TE GAAN?
Nee, dat is niet mogelijk. Als u uitgezwommen bent en onze accommodatie verlaat, dan kunt u niet meer terugkeren. Neem dus vooraf alle spullen mee die u nodig heeft.
PROTOCOL VERANTWOORD ZWEMMEN
Bezoek hiervoor de pagina van de organisatie WaterVrij. Hier vindt u altijd het meest actuele protocol.
WAAR MOETEN ZWEMMERS ZICH VOLGENS HET PROTOCOL AAN HOUDEN?
Je kunt het protocol hier downloaden.
MOETEN ZWEMBADEN, SCHOLEN EN VERENIGINGEN EEN EIGEN PROTOCOL OPSTELLEN?
Alle zwembaden, scholen en verenigingen kunnen gebruik maken van het centraal opgestelde Protocol Verantwoord Zwemmen. Zij dienen dit te vertalen naar de lokale situatie en hun gasten hierin te begeleiden.
IS ZWEMWATER IN ZWEMBADEN VEILIG OM IN TE ZWEMMEN?
Met in achtneming van de betreffende bepalingen/handvatten uit het protocol is zwemwater in zwembaden veilig om in te zwemmen.
WAT ZIJN DE MAATREGELEN MET BETREKKING TOT EHBO EN REANIMATIE?
In sommige gevallen is het noodzakelijk, bv. bij een EHBO-handeling, dat een medewerker binnen 1,5 meter van de zwemmer komt.